Cinekid zoekt stagiair(e) marketing

Cinekid zoekt stagiair(e) marketing
Periode: augustus – november 2018

Heb jij een passie voor eventmarketing en wil je in korte tijd veel ervaring opdoen door volop mee te werken in een jong festivalteam? Cinekid zoekt vanaf 1 augustus tot eind november een creatieve, stressbestendige eventmarketeer met projectmanagement-kwaliteiten.

Cinekid is een tiendaags festival op het gebied van film, televisie en nieuwe media voor kinderen tussen de 3 en 14 jaar op het cultuurpark Westergasfabriek in Amsterdam en in ruim 35 steden door het land. Het evenement vindt plaats tijdens de herfstvakantie en trekt zo’n 65.000 bezoekers. Het publieksprogramma bestaat uit televisie- en filmvertoningen en MediaLab; een digitale speeltuin van ruim 1.200 m2 met allerlei workshops en kunstinstallaties. Daarnaast is er een professionalsprogramma voor de internationale industrie dat gecoördineerd wordt door Cinekid for Professionals (CfP).

Het marketingteam bestaat uit een hoofd marketing & communicatie, een hoofd pers & publiciteit, een online communicatiemedewerker en een grafisch vormgever. Marbl.tv vliegt in voor alle videoproducties. Daarnaast werkt Cinekid dit jaar voor het eerst samen met Vruchtvlees. Dit ontwerpbureau gaat het festival voorzien van een compleet nieuwe huisstijl, een inspirerende festivalcampagne en een gloednieuwe website.

In de periode augustus tot november wordt het marketingteam uitgebreid met 2 stagiaires; marketing en grafische vormgeving.

Functieomschrijving & werkzaamheden:
-Drukwerkplanning en -controle;
-Proposities uitwerken voor partnerships en sponsoren;
-Organisatie van promotieactiviteiten en events;
-Ideeën en activiteiten bedenken voor de YouTubers, Musers en Snapchatters van Cinekid;
-Interessante content bedenken voor de sociale kanalen van Cinekid;
-Coördinatie merchandise & personeelskleding;
-Assisteren bij de Cinekid opening en awardshows;
-Begeleiding van de Cinekid cameraploeg en kindpresentators tijdens het festival;
-Organiseren van fotoshoot met kindmodellen tijdens het festival;
-Samenstellen en begeleiden van het BN’er ambassadeursteam;

Jouw profiel:
Cinekid zoekt een vrolijke persoonlijkheid die zelfstandig kan werken en volop eigen ideeën heeft om ons festival nog mooier te maken. Je hebt projectmanagement skills, bent een regelaar met een proactieve houding en je hebt een check-dubbelcheck mentaliteit. Daarnaast laat je je niet op de kast jagen wanneer het werk zich opstapelt naar het festival toe. Cinekid’s ideale kandidaat heeft daarnaast:
-een passie voor eventmarketing;
-organisatorische en oplossingsgerichte kwaliteiten;
-affiniteit met de doelgroep (kinderen van 3-14 jaar);
-hbo werk- en denkniveau;
-gemiddeld 4 dagen per week tijd om mee te werken, in de periode augustus t/m november 2018;
-een uitstekende beheersing van Nederlands en Engels, in woord en geschrift;
-een groot verantwoordelijkheidsgevoel;

Wat krijg je ervoor terug:  
Een top stageplek in een dynamische omgeving waar hard gewerkt wordt binnen een breed en jong team en waar veel ruimte is voor eigen initiatief. Een stageplaats bij Cinekid levert je nieuwe ervaringen op en is een goede investering in je netwerk in de culturele (festival)wereld. Stagiairs bij Cinekid lopen als volwaardig lid van de organisatie mee op de afdeling.

De stagevergoeding bedraagt € 250,- per maand, bij 1,0 fte op basis van 40 uur per week. Vakantiedagen (maximaal 2 weken) kunnen in overleg worden opgenomen in augustus of september.

Stageperiode: 1 augustus t/m november voor gemiddeld 4 dagen per week (0,8 fte)

Solliciteren? Mail je motivatie en cv naar Sandra van Beers, hoofd marketing en communicatie, via s.vanbeers@cinekid.nl.