FAQ


Algemeen 

  • Ticket hulp

Cinekid Ticket hulp tijdens het festival te bereiken op +31 (0) 20 - 303 07 91 - (10.00 - 14.00), of cinekid@festivaltickets.nl

  • Wat is Cinekid?

Cinekid is hèt film-, televisie- en nieuwe mediafestival voor kinderen! Lees hier meer over de missie, visie en doelstellingen van Cinekid

  • Wat is het verschil tussen Cinekid Festival en Cinekid op Locatie? 

Het Cinekid Festival vindt plaats in Amsterdam op de Westergasfabriek en The Movies. Cinekid op Locatie vindt plaats op ruim 35 locaties door heel Nederland met films, workshops en installaties. 

  • Wanneer is het Cinekid Festival?

Het Cinekid Festival vindt plaats in de herfstvakantie. 

  • Wanneer is Cinekid op Locatie?

In de herfstvakantie. Let op: deze data kunnen per locatie verschillen!

  • Hoe oud moet ik zijn om naar het Cinekid Festival te gaan? 

Iederéén kan naar Cinekid! Vanaf 3 jaar hebben we al een leuk programma! We programmeren tot 14 jaar, maar er zijn kinderen van 15 en zelfs 16 die Cinekid nog supergaaf vinden.  

  • Kan ik met een lichamelijk beperking ook naar Cinekid?

Ja hoor! Ook met een beperking kun je gewoon naar de film- en televisievoorstellingen. In het MediaLab zijn tal van installaties die je kunt uitproberen. Enkele installaties moet je zelf fysiek meedoen en dat kan lastig worden met een lichamelijke beperking, maar we doen ons best om dit wel mogelijk te maken. 

 

Kaarten

  • Hoe kom ik aan kaarten voor het Cinekid Festival? 

Kaarten voor het festival zijn vanaf eind september online te verkrijgen via deze website of  tijdens het festival aan de kassa in de Cineplaza op het terrein. 
Kaarten voor Cinekid op Locatie zijn uitsluitend te verkrijgen via de filmtheaters aldaar. Ga daarvoor naar dit overzicht.

  • Wat kost een kaartje voor het Cinekid Festival of Cinekid op Locatie? 

Dat verschilt per festivalonderdeel. Klik hier voor een overzicht. 
Ticketprijzen voor Cinekid op Locatie zijn te vinden op de website van de samenwerkende theaters. 

  • Wanneer ik een kaartje online heb gekocht, moet ik dan nog langs de festivalkassa?

Nee! Je kunt direct doorlopen naar je film- of televisievoorstelling of het MediaLab. 

  • Hoe kom ik als kind aan de MediaLab pas waarmee ik mijn activiteiten terug kan zien? 

Deze pas krijg je bij de ingang van het MediaLab op vertoon van je e-ticket of kassakaartje. 

  • Kan ik als volwassene ook een MediaLab pas krijgen en meedoen met de activiteiten? 

Nee. De activiteiten in het MediaLab zijn alleen voor kinderen. Ouders mogen natuurlijk wel meekijken (u kunt hiervoor een gereduceerd kaartje kopen) of plaatsnemen op het horeca eiland in het MediaLab zodat u een oogje in het zeil kunt houden.

  • Ik kom niet uit het ticketsysteem, wat kan ik het beste doen? 

Heb je vragen over het ticketsysteem of reeds bestelde tickets, neem dan contact op met cinekid@festivaltickets.nl

  • Ik heb tickets gekocht maar ik kan ze niet meer vinden in mijn e-mail inbox. Wat nu?
Neem contact op met onze helpdesk door een e-mail te sturen naar cinekid@festivaltickets.nl vanaf het e-maildres waar je jouw ticket(s) mee hebt gekocht. Verwerk in de e-mail een betalingsbewijs (printscreen van een creditcard of bankafschrift) van de door jou gekochte tickets. Als onze helpdesk dit van je ontvangen heeft dan versturen we z.s.m. per e-mail opnieuw de bevestiging van de tickets op naar je. De bevestiging is niet meer nodig indien je de tickets al hebt gedownload.
 
  • Mijn tickets zijn gestolen of kwijtgeraakt. Wat moet ik doen?
Wij kunnen helaas niets voor je betekenen. De verantwoordelijkheid ligt bij de koper om zelf goed op zijn of haar tickets te passen. Wij adviseren je het ticket nogmaals te printen en zo vroeg mogelijk te arriveren bij het Cinekid Festival. Het ticket kan namelijk maar een keer gescand worden.
 
  • Ik heb geen bevestiging ontvangen via email voor de aankoop van mijn tickets.
Je kan opnieuw een bevestiging ontvangen door een email te sturen naar cinekid@festivaltickets.nl  met dit verzoek. Vermeld hierin het referentienummer van de bestelling (dit is te vinden op je bank-afschrift). Indien je de tickets al hebt gedownload is de bevestiging niet meer nodig.
 
  • Ik kan zelf niet naar Cinekid gaan. Kan ik mijn ticket overdragen aan een ander of zijn ze persoonsgebonden?
Tickets zijn niet persoonsgebonden. Je kan je ticket dus gewoon overdragen aan een ander. De naam op het ticket hoeft niet veranderd te worden (let op: het ticket is maar éénmaal geldig). Voor sommige onderdelen zijn de tickets persoonsgebonden maar dan staat dat duidelijk vermeld op het ticket.
 
  • Ik heb meerdere tickets gekocht maar ik kan er maar één printen. Wat nu?
Het PDF-document bevat meerdere tickets. Elk ticket is geldig voor één persoon. Zorg ervoor dat alle tickets in het bestand worden geprint. Dit kan je aangeven bij de print instellingen (kies voor afdrukbereik "alle"). De tickets hebben allemaal een uniek nummer.
 
  • Ik kan een ticket kopen van een ander. Is dit veilig?
Wij raden het ten zeerste af om een ticket van een onbekende te kopen. Het is niet mogelijk om te controleren of de tickets geldig zijn.
 
  • Ik heb tickets gekocht, maar ik wil of kan niet meer. Kan ik mijn geld terugkrijgen?
Het is helaas niet mogelijk om je tickets in te leveren. De tickets zijn echter niet persoonsgebonden dus je kunt je tickets aan vrienden of familie geven/verkopen.  
 
  • Er zijn geen tickets beschikbaar in de ticketshop. Wat nu?
Het kan zijn dat de voorstelling of activiteit is uitverkocht of dat de voorverkoopperiode is geëindigd. Probeer een voorstelling, workshop of masterclass later in de week te bestellen.

  • Er zijn geen tickets beschikbaar in de ticketshop. Wat nu?
Het kan zijn dat de voorstelling of activiteit is uitverkocht of dat de voorverkoopperiode is geëindigd. Probeer een voorstelling, workshop of masterclass later in de week te bestellen.
 
  • Ik heb mijn ticket(s) niet op de website van het evenement gekocht. Is dit veilig?
Wij raden het ten zeerste af om tickets te kopen via niet-officiële verkoopkanalen. De toegang kan niet gegarandeerd worden. Officiële verkooppunt is de website van Cinekid. 
 
Staat uw vraag over tickets niet hierboven, stuur dan een email naar cinekid@festivaltickets.nl
 

Het festivalterrein

  • Hoe laat gaan de deuren van het Cinekid Festival open? 

De openingstijden van het Cinekid Festival verschillen. Klik hier voor het overzicht. 

  • Hoe kom ik bij Cinekid?

Kijk hier voor een uitgebreide routebeschrijving. 

  • Mag ik zelf eten & drinken meenemen naar het terrein?

Ja,er mag eigen lunch meegenomen worden naar het terrein. Op en rondom de festivallocaties zijn echter ook veel horecagelegenheden waar gebruik van kan worden gemaakt.

  • Mag ik mijn huisdieren meenemen naar Cinekid? 

Cinekid is gek op (huis)dieren, maar voor hen heeft Cinekid helaas geen ruimte op het festival. 

  • Mag ik foto's en video's maken tijdens Cinekid? 

Foto's en video's zijn alleen toegestaan buiten de film- en televisievertoningen. Het gebruik van professionele film- en audio apparatuur is niet toegestaan. 

  • Waar kan ik op het festivalterrein terecht met vragen? 

Hiervoor kun je bij de kassa terecht.
 

Overige vragen

  • Kan ik ook bij Cinekid werken? 

Cinekid is altijd op zoek naar vrijwilligers die mee willen helpen tijdens het festival. Stuur hiervoor een mail met je naam, leeftijd en achtergrond naar vrijwilligers@cinekid.nl

Zodra er binnen Cinekid vacatures openstaan, dan worden deze op de vacature pagina vermeld.
Is jouw vraag nog steeds niet beantwoord? Neem dan contact op met Cinekid via info@cinekid.nl