Cinekid Media Awards

De Cinekid Media Awards zijn een samensmelting van de prijzen voor digitale kindermedia die tot voor kort werden uitgereikt onder de naam Kinder Media Awards. Cinekid bundelt sinds 2017 de krachten met de partners achter dat initiatief: Mediawijzer.net, ECP|Platform voor InformatieSamenleving en CPNB. Met deze samenwerking wordt een impuls gegeven aan de ontwikkeling van kwalitatief hoogstaande digitale kindermedia. Voor iedere prijs kijkt een vakjury onder meer naar zaken als artistieke kwaliteit, innovatie, veiligheid en gebruiksvriendelijkheid.
 

>>>Dit zijn de winnaars van 2017

 
Gouden Leeuw (Juryprijs & Publieksprijs)
De beste internationale mediaprojecten zie je jaarlijks in het Cinekid MediaLab. Het gaat om een divers aanbod van installaties, apps, VR-ervaringen en workshops. Uit deze projecten worden twee winnaars gekozen: één door een samengestelde vakjury en één door de bezoekers van Cinekid. Voor beide prijzen is een bedrag van €3.000,- te winnen. 
 
 
Gouden Guppy (Juryprijs)
De Gouden Guppy is de Nederlandse vakjuryprijs voor het beste digitale peuter- en kleutermediaproduct in de leeftijd van 0-6 jaar. Een digitaal mediaproduct kan een app zijn (zowel voor tablet en/of smartphone), maar ook een hybride product waarbij fysiek speelgoed interacteert met een app of connected toys. De award is een initiatief van Mediawijzer.net om makers van goede en geschikte digitale kindermedia te belonen en richt zich op Nederlandse producties die o.a. uitblinken in originaliteit, aantrekkelijkheid en beleving/leerwaarde.
 
Gouden Kolibrie (Juryprijs)
De Gouden Kolibrie wordt gepresenteerd in samenwerking met ECP | Platfrom voor de InformatieSamenleving en is een prijs voor het beste mediaproject gemaakt door jongeren tot 18 jaar. Tal van projecten kunnen voor de Kolibrie in aanmerking komen: apps, websites, vlogs, YouTube-kanalen, games, eigen programma’s en code-experimenten. Voor de jury is vooral de kwaliteit van belang, de genialiteit waarmee het project is gemaakt en natuurlijk de originaliteit van het mediaproject in onze tijd gemaakt door de volgende generatie.